חפש בבלוג זה

2.7.2009

הגנה על תיק השקעות באמצעות אופציות PUT

למה לא להגן על רכיב המניות בתיק בעזרת אופציות פוט ?

קודם כל, ניתן בהחלט להגן על תעודת סל ת"א 25 באמצעות אופציות פוט על מדד ת"א 25. למען האמת, לשם כך בדיוק כותבים את האופציות האלה. אלא שסוחרים משתמשים במכשיר הפיננסי הזה כדי לנסות ולעשות רווחים מהירים תוך לקיחת סיכון גבוה. אמנם, לא לשם כך נוצר המכשיר, אבל בהחלט אפשרי. השיטה שעליה אני ממליץ ואותה אני גם מיישם היא קנה והחזק. הגנה על ידי קניית פוטים פשוט אינה חלק מהאסטרטגיית קנה והחזק מכיוון ש:
א. אנו משקיעים לטווח ארוך, בטווח ארוך השוק תמיד עולה, לכן אין צורך להגן על תיק מפוזר היטב מפני ירידות.
ב. יש כאן הימור (מפורט להלן). אני לא ממליץ להמר. אסטרטגיית קנה החזק ואזן הולכת על בטוח לטווח מספיק ארוך.
ההימור:
ברכישת אופציות פוט אנו צריכים להמר על ערך מסויים שבו האופציות "יכנסו לכסף" (מחיר ה Strike) בתאריך ה"פקיעה". אם נכס הבסיס (המניה או המדד) ירד אבל לא יגיע מתחת ל Strike נפסיד גם את ההגנה וגם את הכסף ששילמנו על האופציה וגם את העמלות ששילמנו לבנק. אם נרצה להגדיל את הבטחון שהאופציות "יהיו בכסף" נצטרך לקנות אופציה שהיא "בתוך הכסף" או קרוב מאוד לכך כבר ביום הרכישה. זה עדיין לא מבטיח שהאופציות ישארו "בכסף" אבל בטוח שאופציה כזו תתומחר בשוק ביוקר, ואז כל מה שנרוויח אם השוק יעלה נפסיד במחיר הקניה של האופציה.

נקודה נוספת: אופציות מסוג זה נכתבות לטווח של עד 3 חודשים, אבל הסחירות בארוכות היא דלה ולכן צריך לרכוש את הקצרות. ואז כל סוף חודש צריך לגלגל את ההגנה קדימה לחודש הבא וחוזר חלילה. הרבה התעסקות, הרבה עמלות. אנחנו עצלנים וקמצנים. רוצים מינימום פעולות = מינימום עמלות, ולא יכולים ו\או מוכנים לעקוב כל יום כל היום אחרי המסכים.

3 תגובות:

  1. אני לא מסכים עם הקביעה "ברכישת אופציות פוט אנו צריכים להמר על ערך מסויים". למעשה, כמו כל ביטוח, אנחנו בוחרים את הסכום לבטח, ולא מהמרים על הסכום. אם אני קונה PUT1100, אני למעשה מבטח את עצמי לירידת המדד מתחת ל1100, וכדומה.
    נהנה מאוד לקרוא את הבלוג שלך, ומקווה שתחזור לכתוב קצת יותר

    השבמחק
  2. למעשה בתיק מגוון כבר יש לך "ביטוח" נגד מניות - קוראים לו אגרות חוב ממשלתיות. במילים אחרות, מבחינת יעילות התיק (יחס סיכון\תשואה) הדרך היעילה ביותר להפחית סיכון היא העלאה של הקצאת אגרות החוב, לא קניה של אופציות פוט.

    השבמחק
  3. וואו מאמר קצר ולעניין כל הכבוד. תודה רבה.
    ננתי לי הרבה אופציות לחשוב עליהם.

    השבמחק