חפש בבלוג זה

14.5.2009

איך למדתי לאהוב והפסקתי לפחד מהבורסה

מצאתי שגם בקרב אנשים חכמים ומשכילים השקעה במניות היא מפחידה. המילים שוק ההון נתפשות לעיתים כמו איזה מין קזינו, הבורסה היא מילה נרדפת לרולטה וקניית מניה זה שם נרדף להימור. לכן רבים "לא מתקרבים" לסוג הזה של השקעה או שכן מנסים קצת על ידי קניית מניה כלשהי, ניכווים, מפסידים, מתאוששים וחוזר חלילה. האמיצים שבהם "קונים ביוקר ומוכרים בזול" וממליצים לכולם לעשות "הפוך ממני".

בגלל שהייתי צריך להסביר את השיטה שלי לניהול תיק השקעות (יותר נכון השיטה שאימצתי לי, כי לא המצאתי שום דבר) בכל פעם מחדש לכל מי שהתעניין, ולפעמים בזמן קצר מאוד או במקום לעשות דברים אחרים, ובגלל שאני לא רוצה להתווכח האם השיטה טובה או לא וגם לא רוצה להסביר ולנמק בפרוטרוט לכל אחד לחוד למה הוא ירוויח, אני כותב את הבלוג הזה לטובת כל מי שרוצה לדעת מה השיטה שלי. השיטה שאתאר כאן אינה מושפעת מכמות האנשים שנוהגים לפיה. לכן לא מטריד אותי שכולם יעתיקו את השיטה ויעשו כמוני. אף אחד לא "יקח לי עיסקה" וכולם ביחד לא "ינפחו בועה" שתתפוצץ וכולנו נפסיד. אז הודות לכך החלטתי לשתף את כולם, ומי שרוצה ישתמש ומי שלא לא.

דבר נוסף ששמתי לב אליו זה שאנשים מהשורה לא מכירים את המונחים שבהם משתמשים אנשי שוק ההון ולכן הם חושבים שהתחום מסובך ומורכב מידי ונרתעים ממעורבות בו. למותר לציין שהרבה מהמונחים הם מילים נרדפות לאותו דבר והם בסך הכל סלנג מקצועי. כי נושא ההשקעות הוא כל כך פשוט שיש מעט מאוד מונחים שצריך לדעת בכדי להבין אותו, אבל אם כולם ישתמשו באותם המונחים ויבינו הכל אז ממה יתפרנסו מנהלי התיקים ? הפרשנים הכלכליים ? העיתונאים הכלכליים ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה