חפש בבלוג זה

30.6.2009

אקטואליה: ברני מיידוף "מכה" את תיק השוק ?

היום התבשרנו שברני מיידוף, לשעבר יו"ר דירקטוריון בורסת NASDAQ בארה"ב, הורשע בהונאת המשקיעים שלו ועונשו נגזר ל 150 שנות מאסר. מה מעניין בזה? שכבר 20 שנה, מתחילת שנות ה 90, עת פרש מתפקידו בבורסה האמריקאית והקים חברת השקעות, הוא הצליח באופן עיקבי ל"הכות את השוק"... עד ש... התברר שהכל תרמית וכל העסק התפוצץ לו בפנים.
בעמוד הראשון של עתון הארץ מהיום (30/6/09) מצוטט כיצד מסביר ברני מיידוף במשפטו איך הוא נסחף לתוך התרמית: "ההונאה שלי החלה בשנות ה-90 המוקדמות... הבנתי שהלקוחות, כמו כל המשקיעים המקצועיים, מצפים שההשקעות שלהם יצליחו יותר מהשוק. חשתי דחף להענות לציפיות שלהם... אז טענתי שהמצאתי אסטרטגיה חדשה".
גם ברני מיידוף הבין שהוא צריך להכות את השוק. אבל מה ? המשימה הזו אינה קלה, שלא לומר בלתי אפשרית. מתברר שהוא לא רק שלא הצליח, הוא בכלל היה לא בכיוון. אז 20 שנה הוא עבד על אנשים.
לא פעם טענתי בדיונים עם משקיעים שעדיין לא מצאו דרך להכות את תיק השוק לאורך זמן. אבל אז, היה בא החכם התורן ואומר לי שיש כאלה שכן מצליחים והם מנהלי השקעות מאוד משוכללים ומתוחכמים, ומביא כל מיני דוגמאות. הנה לדוגמא, הקרן של ברני מיידוף. ומה מסתבר ? שאפילו יו"ר דירקטוריון הבורסה לשעבר לא מצליח להכות את "תיק השוק". ואם הוא לא מצליח, אז אנחנו כן נצליח ? מנהל תיקים ישראלי כלשהו כן יצליח ? ואפילו אם כן, איזו עמלה הוא ירצה מאיתנו ? לכן, מי שיטען שהוא בטוח ישיג עבורכם יותר מתיק השוק ... חשדהו. מי שיטען שהוא רוצה ויעשה כל מאמץ ויעבוד בשביל הכסף שלכם עד כלות, ויגייס את כל יכולותיו להביא לכם מקסימום תשואה במינימום סיכון (כמו שרואים תדיר במודעות פרסומת של כל מיני בתי השקעות) ... תגידו לו, חבל על המאמץ. מה שלא תעשה, את תיק השוק לא תנצח. אנחנו הולכים על בטוח ובזול.
הגישה שלי בהשקעות היא: "אם אי אפשר לנצח אותו, בוא נצטרף אליו". נחזיק בתעודת סל על תיק השוק, כמו שהסברתי בפוסט http://i-nvest.blogspot.com/2009/05/blog-post_20.html , ובטוח נקבל את תשואת השוק שאף אחד ממנהלי התיקים לא מצליח להכות לאורך זמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה