חפש בבלוג זה

3.5.2010

כיצד לבחור קרן נאמנות מחקה מדד

 שאלה מקורא שהתקבלה לאחרונה:

שלום,
קראתי את הפוסט תעודות סל. תוכל בבקשה להסביר על איזו קרן נאמנות מחקה מדד (ETF) אתה ממליץ? לאיזו קרן כזאת יש את היחס הכי טוב בין דמי ניהול וחלוקת דיבידנדים?
תשובתי:
אינני נוהג להמליץ על קרנות ספציפיות, לכן לא אוכל להמליץ על קרן נאמנות מחקה מדד שכזאת. בסופו של הפוסט תעודות סל, אותו קראת, אני מביא כמה כללים בסיסיים לביצוע הערכה כזאת, בנוסף ללינקים לחוות דעת אובייקטיביות בנושא. בהצלחה.

אתם מוזמנים לשלוח שאלות, הערות והארות - בתגובות ובמייל: invest73@gmail.com

2 תגובות:

  1. השוני בין תעודות סל לקרן מחקה הוא בכך שהקרן חייבת להחזיק בנכסי הבסיס ותעודת סל יכולה להחזיק נירות המשקפים את את נכס הבסיס ( נכס הבסיס, אופציות, נגזרים ועוד)
    בכדי להחליט איזו קרן מחקה לקנות מומלץ לבחור מדד אותו מעוניינים לקנות ולהסתכל על עלויות הקרן ( ניתן לעשות זאת באתר מאיה- maya.tase.co.il )

    המלצה איזה תעודה או מניה לקנות, קשה להאמין שמשהו יתן בגלל שלכל אדם יש טווח השקעה, מטרות ורגישות שונה להפסדים.

    השבמחק
  2. נאה דרשת ! ובנוסף איך אפשר להמליץ על תעודת סל ספציפית כלשהי כאשר כל יום עלולה להתפרסם הודעה לבורסה מטעם החברה ובה מעדכנים אותנו על עליה בדמי הניהול, שינוי בהקף חלוקת הדבידנד, שינוי בעלות המימון ?
    המלצה שנכונה היום, לא תהיה נכונה מחר. אני לא יכול ולא רוצה לעקוב אחרי כל התעודות כל הזמן. אני בוחר את שלי על ידי השוואת נוסחאות וערכי שווי הוגן בתשקיף, ואחרי הקניה עוקב רק התעודה שקניתי. אם העלויות מתייקרות, רק אז ,אני בוחן אלטרנטיבה.

    השבמחק