חפש בבלוג זה

22.5.2009

אתנחתא קטנה לאקטואליה: הפניקס עוברת לניהול השקעות פאסיווי

בעוד אני נאבק להסביר את הנושא של תיק השוק, ולמה כדאי להשקיע במגוון של מניות לטווח ארוך ומהו המגוון הרצוי, נזכרתי בידיעה של אתי אפללו מתאריך 18.2.2009 שקראתי בדה-מארקר. והנה עיקר הידיעה:

"הודעתו של לוי (הודעת ההתפטרות של איתן לוי, מנהל ההשקעות הראשי של הפניקס, מנהל) מגיעה לאחר שב-2008 פיגרו התשואות שהשיגה הפניקס במכשירי החיסכון ארוך הטווח ­- גמל, פנסיה וביטוחי מנהלים - באופן משמעותי אחר הממוצע בשוק.
ההערכות הן כי גם בינואר 2009, חרף היפוך המגמה בשוק, לא נהנו עמיתי ביטוחי המנהלים של הפניקס מתשואות גבוהות בשל חשיפה לחו"ל. באחרונה הודיעה הנהלת הפניקס כי החברה עוברת לניהול השקעות פאסיווי, וכי המוצרים החדשים שלה בתחום החיסכון ארוך הטווח יהיו עוקבי מדדים. "


ננתח מה שבידיעה: התשואות שהשיגו מכשירי החסכון ארוכי הטווח של הפניקס היו על הפנים לעומת השוק. למה ? כי היתה חשיפה לחו"ל. לדעתי מסתתר כנראה שהחשיפה לא היתה מגוונת מספיק. היתה חשיפה ממוקדת לאי אילו אג"ח? מגובי משכנתאות? אולי. והנה מה קרה? הדגשתי בצבע אדום: הנהלת הפניקס עוברת לניהול השקעות פאסיווי. במילים אחרות: קנה והחזק. עזוב אותך מלקנות ולמכור כל היום. הסיכון גדל והתשואה קטנה. עובדה. מנהלי ההשקעות של הפניקס לא הצליחו "להכות" את מדד הייחוס שלהם. אז מה הם עושים? עוברים להשקעה במכשירים עוקבי מדדים. במילים אחרות, הם קונים את תיק השוק ומחזיקים אותו עד ........ לפנסיה. איפה היו מנהלי ההשקעות כשלימדו שתיק השוק נמצא על החזית היעילה? היו יכולים לחסוך ללקוחות שלהם הרבה מאוד כסף. אבל הרצון "להכות" את המתחרים שלהם גרם להם לקחת יותר סיכון כדי להשיג יותר תשואה. מה שקרה מבחינת הניהול הפיננסי זה שהם ירדו מ"החזית היעילה" והסיכון שנלקח לא התבטא בעודף תשואה. הנה כמה היתה התשואה על ההשקעות החופשיות ב 12 חודשים אחרונים לעומת שאר קרנות הפנסיה הגדולות (מקור: אתר גלובס 22/5/09):




נכון להיום, אני הייתי ממליץ להצטרף לגוף פנסיוני שמשקיע במכשירים עוקבי מדדים, ולא עושה משחקים או כפי שזה מכונה בעגה המקצועית "ניהול אקטיבי" בכסף שלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה