חפש בבלוג זה

13.8.2009

שאלה בנושא ניהול השקעות

מדי פעם אני מקבל שאלות בנושא ניהול השקעות, מקוראים שמגיעים לבלוג ומחפשים תשובה שלא כוללת בתוכה יועצי השקעות למיניהם. הנה פנייה שקבלתי לאחרונה (ללא פרטים אישיים):


היי,
אני צריך לנהל תיק של מספר מיליונים לטווח ארוך עם יכולת לייצר הכנסה מדי פעם. זהו סכום פיצויים מרשלנות רפואית.
אני מרגיש רע מהפגישות עם בתי ההשקעות. גם הייעוץ בבנק אנרכוניסטי וסתום. הדברים שאתה אומר דומים למה שקראתי בספר על הקוף המפורסם שניצח את המומחים יש לי תחושת בטן שלבד ובחוכמה יכול להיות יעיל יותר.

הנה תשובתי:

1.השקעות מסוכנות
בעיקרון מי שיש לו סכום חד-פעמי גדול צריך לנקוט במשנה זהירות בכניסה להשקעות בנכסים מסוכנים (כגון מניות) והדרך להקטנת הסיכון היא כניסה בהדרגה, על פני הרבה חודשים ואף מספר שנים. כל פעם קצת. כתבתי על זה בפוסט מתחילים לבנות תיק השקעות מאוזן.


2. הכנסה שוטפת
לגבי הכנסה שוטפת ישנם אג"ח ממשלתיות או קונצרניות שמשלמות את הריבית אחת לתקופה, חלקן יחד עם חלק מהקרן וחלקן רק ריבית, חלקן צמודות וחלקן לא, וכן קיימות תוכניות חסכון בבנק המשלמות אנונה תקופתית. גם במקרה זה ההמלצה היא לפזר ולהיכנס בהדרגה.



3. קיצבה ומיסים

לגבי המצב הרפואי אני מקווה שהכל בסדר ומאחל לכם אריכות ימים, אולם יתכן והמצב הרפואי מאפשר זכאות לקופת גמל משלמת או פטור ממס על קצבה המתקבלת מקופת גמל וכדאי לבדוק נושא זה (למשל בחברות ביטוח) מכיוון שחסכון במס על ריווחי הון נותן לעיתים יתרון על התשואה העודפת שתשיג תמורת תוספת סיכון. (האם בדקת אם יש סיוע בנושא בביטוח לאומי ? משרד הרווחה ?) בכל מקרה מומלץ לבדוק היטב לפני חתימה על טופס לקבלת ייעוץ פנסיוני בבנק כי זה מקנה לבנק זכות לקבל עמלה במידה ותתקשר עם קופת גמל, ונחש על חשבון מי העמלה הזו מתגלגלת לבסוף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה