חפש בבלוג זה

3.6.2010

ישראל עלתה קטגוריה - מדינה מפותחת - מעקב

לאחר שהאבק שקע סביב כניסת ישראל לרשימת המדינות המפותחות של חברת המדדים MSCI במחזור ענק שלא היה עוד כמוהו בבורסה הישראלית של 16 מליארד שקל לעומת מחזור ממוצע של כ 1.5 מליארד, וישראל נכנסה רשמית למדד המדינות המפותחות של MSCI, חזרתי לבדוק מה כתבתי על הכניסה הצפויה של ישראל לקטגורית זו לפני שנה. אז, ביוני 2009 הודיעה MSCI שישראל תעבור במדדים שלהם לקטגוריה של מדינה מפותחת בעוד שנה, כלומר בסוף מאי 2010. בפוסט לפני שנה ישראל מפותחת או מתפתחת וההשפעה על תיק ההשקעות כתבתי שבטווח הארוך לא תהיה השפעה על מחירי המניות בבורסה, מכיוון שמחירי המניות תלויים בראש ובראשונה בתוצאות העיסקיות של החברות ולא בסיווג של המדינה ה"מארחת" את מטה החברות.

כעת נראה על פניו שצדקתי (בינתיים בהסתייגות של טווח זמן קצר מאוד וצריך לבחון שוב עוד מספר חודשים).

גם אם לפי פרסומי בנק ישראל בלינק: השקעות תושבי חוץ בישראל היו מימושים של זרים נטו, נמצאו למימושים אלה קונים ונראה שהשערים בטווח הקצר מושפעים יותר מהמצב בשווקי ההון בעולם ומהתוצאות העיסקיות של החברות יותר מאשר מהקטגוריה של ישראל במדדים.

מסקנת ביניים: אחרי שניירות ערך בשווי עצום החליפו ידיים ביום אחד וישראל נכנסה לקטגורית המדינות המפותחות, מתברר שאין לכך השפעה משמעותית על המדדים, והבורסה הישראלית זזה פחות או יותר יחד עם שאר הבורסות בעולם. מנהלים של תעודות סל על שווקים מתפתחים כנראה מכרו מניות ומנהלי תיקים ומשקיעים מוסדיים מקומיים כנראה קנו מניות, שיווי המשקל נשמר ועולם כמנהגו נוהג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה